PRYWATNA CZARNA LISTA (nie do końca na serio)
BP TRIADA
objawy: kupiłem wycieczkę pobytową na Chalkidiki w Grecji - zmieniono mi
miejscowość na gorszą bez zawiadomienia,
posiłki nie były do wyboru z menu, niejadalne (np. zupa mleczna, ryż z papryką
ze słoika). W hotelu wlaścicielka odebrała paszporty turystom pierwszego dnia
na cały okres pobytu z uwagi na możliwość kradzieży lub zniszczeń w hotelu przy
aprobacie rezydentki !
Oczekiwaliśmy na transport na lotnisko w holu recepcji od godz.10.00 rano do
godz 1.00 w nocy dnia następnego.
Bliższe szczegóły w pliku reklamacji reklamacja-plik
Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni, zmusił mnie do przekazania BP
TRIADA oświadczenia z prośbą o
przelew kwoty roszczeń z reklamacji, uznanej za uzasadniona wg prawa
turystycznego wobec braku odpowiedzi w ciągu
30 dni od jej złożenia. Szczegóły w pliku oświadczenia oświadczenie-plik
Oczywiście nic mi nie przelali, a na mój telefon w sprawie reklamacji i
oświadczenia powiedzieli, że nic takiego nie
mają u siebie. Reklamacje innych osób z wycieczki również zignorowali. Próba
ugodowa próba ugodowa-plik zakończyła
się niepowodzeniem gdyż TRIADA zaporponowała 10% kwoty moich roszczeń. Złożyłem
w sądzie
pozew pozew-plik
Tragikomiczna i pełna nieprawdziwych informacji odpowiedz TRIADY
na mój pozew (wnosi o oddalenie powództwa w całości i żąda ode mnie zwrotu
1200zł tytułem poniesionych kosztów) w pliku - odpowiedz
TRIADY-plik
Pierwsza i jedyna rozprawa odbyła się w dniu 8.11.06 w sądzie okregowym.
Zgodnie z orzeczeniem z dnia 22.11.06 Sąd Okręgowy pierwszej instancji uznał w
całości moje roszczenia
dotyczące odszkodowania finansowego za uzasadnione, natomiast uchylił
konieczność
przeproszenia mnie w gazecie z uwagi na brak naruszenia mojej godności
osobistej
W pliku wyrok sądu z uzasadnieniem wyrok z
uzasadnieniem-plik
UWAGA: pliki próby ugodowej oraz pozwu są napisane zgodnie z przepisami - dla
osób mających także
kłopoty z biurem podróży mogą stanowić wzór do wykorzystania w sądzie.
BP ECCO HOLIDAY
objawy: kupiłem wycieczkę na lato w
listopadzie (first minute), w maju powiedzieli, że zrywają umowę z uwagi na
zbyt małą liczbę chętnych (pieniądze zwrócili). Uzasadnienie anulacji wycieczki
mocno naciągane – wycieczka wg agentów bardzo dobrze się sprzedawała a do
terminu wylotu było ponad 2 miesiące – skąd więc pewność, że nic by już nie
sprzedali?. Dodać należy, że wycieczka nie znikła z oferty tylko cena wzrosła o
95%, a termin wylotu przesunął się o 2 dni. Powstaje pytanie – jeśli prawdą
jest, że zainteresowanie było zbyt małe to na jakie zainteresowanie liczy biuro
przy cenie dwa razy wyższej? Odwołania były bardzo masowe – ponad 5 tysięcy
osób to dotknęło. Sądzę, że ECCO HOLIDAY za najpóźniej za rok zniknie z rynku,
czego mu oczywiście życzę.
dr *u*ko, lekarz, Klinika Ginekologiczna, Gocław,
Warszawa
objawy: brak etyki,dążenie wyłącznie do maksymalizacji zysków (moja subiektywna
opinia)
mgr C*ar*eck*, notariusz, siedziba przy Placu
Bankowym, Warszawa
objawy: brak etyki zawodowej, lekceważący stosunek do klientów, arogancja (moja
subiektywna opinia)
Sklep PORTA, Bartycka, Warszawa
objawy: arogancja np. odmowa przywiezienia towaru do klienta w celu jego
wymiany na własciwy zamówiony, liczba pomyłek w zamówieniu i jego realizacji
trudna do oszacowania (moja subiektywna opinia)
Maltańczycy na wyspie Malta
objawy: kierowcy autobusów publicznych nie zatrzymują się na przystankach
(nawet do osób z małym dzieckiem),
prawie każdego oszukuja wydając resztę za bilet, w skrajnym przypadku moga
resztę rzucić na podłogę
Nie umieją na Malcie gotowac!!!!!, wina mają bardzo mizerne, ceny są kosmiczne,
wieczorem sklepy są zamknięte
LORIEN ul.Ptasia, Warszawa - sklep komputerowy
objawy: składanie na zamówienie komputerów niezgodnie ustaleniami z klientem
np. gorsza płyta główna, inny zasilacz o mniejszej mocy, inny kolor
klawiatury,bez informacji telefonicznej klienta o zmianach,
co gorsze inne elementy pojawiły się również po 1 reklamacji, niestaranny
montaż np. niedopięte kable, karty pamięci itp., brak profesjonalizmu w
kontakcie z klientem np. nieoddzwonione ani nieodpisanie na 3 maile z
reklamacją,
nikt mnie nie przeprosił za zaistniałą sytuację błędy w druku zrealizowanego
zamówienia (inne elementy podane),
brak drobiazgów w złożonym zestawie np. brak kabla zasilającego komputer, z
ostatniej chwili
- pamieć RAM włożona była do innego numeru slotu niż wymaga funkcjonalność
płyty głównej
Agencja
finansowa GROSIK - opłaty za telefon, gaz itp.
objawy: najpierw przelewali szybko, od jakiegoś czasu po miesišcu, a ostatnio
zbankrutowali i nie przelali mi opłaty
za telefon - na szczęście na małą kwotę - GROSIK
lekarz med. stomatolog Katarzyna Szysz z Kliniki
Stomatologicznej BIORENIX-FALDENT, ul.Derkaczy 57A, Falenica
objawy:Pani traktuje pacjenta bardzo obcesowo, nie dostrzegając w nim człowieka
który ma problem dentystyczny.
Działa nieco jak robot liczący pieniądze i stracony czas. Mam subiektywne
wrażenie o niezbyt dużych umiejętnościach
tej Pani, tym bardziej, że mój problem rozwiązał inny dentysta w ciągu 50
minut, Pani ta natomiast dawała
mi 50% szans na wyleczenie i to w ciągu conajmniej 5 wizyt. Częstotliwość
wymiany wacików w moich ustach i tempo
pracy przy zębie wyglądały na celowe spowalnianie pracy.
Wyraźnie nie miała ochoty na dalsze leczenie zęba. Sugerowała, że i tak pewnie
mnie nie stać na takie leczenie u niej.
Nie poinformowała mnie o obecności ciała obcego w zębie, mimo tego, że
zobaczyła je na zdjęciu zęba.
Jedynie asystentce powiedziała szeptem, że pacjent ma leczone inne miejsce i
nic jej to nie ochodzi.
Na koniec zakończyła moje pytania i wątpliwości związane z chorym zębem dość
krótkim zdaniem -
niestety nie mogę z Panem rozmawiać gdyż mam kolejnego pacjenta. Czyż nie
urocza jest ta Pani?
Chociaż sama Klinika BIORENIX-FALDENTzrobiła
na mnie pozytywne wrażenie.
płyty DVD+R niemieckiej firmy EMTEC (dawny BASF)
objawy: wszystkie 35 płyt kupione w sklepie GEANT gubią obraz i zawieszają
odtwarzanie nagranego filmu
Program WINFAST PVR
objawy: program do obsługi katy telewizyjnej ma wiele niedziałających funkcji i
jest bardzo nieprzyjazny
magister filologii polskiej - Małgorzata Owczarek
objawy: uczyła mnie języka polskiego w szkole średniej (merytorycznie dobrze)
ale moim subiektywnym zdaniem oceniała mnie zawsze na jeden stopień mniej
niż na to zasługiwałem (przez ponad 20 lat jakoś nie mogę się z tym pogodzić).
Właściciele 60%
piesków w Polsce
objawy: odchody psie na chodnikach i ulicach, brak smyczy lub kagańca u psów
ale za to na zwrócenie na ten fakt uwagi: wariant a. miły uśmiech i słowa – mój
piesek przecież nie gryzie, wariant b. rzucanie przekleństwami i agresywna
reakcja. Biegając po lesie muszę więc mieć przy sobie teleskopową pałkę do
samoobrony (często np. puszczane są luzem psy rasy pitbull i inne podobne
dziwadła z mordą podobną do świni – nie sądziłem, że dożyję takich czasów! Dodać należy jednak, że pozostałe 40%
właścicieli psów jest OK.
Muzeum Narodowe w
Warszawie
objawy: państwowe muzeum finansowane z podatków obywateli wprowadziło opłaty za
robienie zdjęć (bez flesha!) wewnątrz muzeum z powodów czysto komercyjnych –
bardzo niesympatyczny, nowy trend w muzeach, czekam na kolejne nowości np.
kichnięcie w pobliżu eksponatu – opłata karna 2 zł, pobyt w muzeum powyżej 1
godziny płatny 50 groszy za każdą dodatkową minutę pobytu, przyglądanie się
pojedynczemu eksponatowi dłużej niż 30 sekund płatne dodatkowo itp., itd.
Polskie Koleje Państwowe
objawy: w przedziale wagonu sypialnego pierwszej klasy na trasie
międzynarodowej temperatura w nocy była ekstremalnie wysoka - włączone
ogrzewanie (o cenach biletów również ekstremalnie wysokich nie wspominając) -wszyscy
leżeli cali mokrzy i nikt przez całą noc nie mógł nawet na chwilę zasnąć,
konduktor nie zainteresował się sytuacją i nie wyłączył ogrzewania a regulacja
w przedziale nie działała. Było to w czerwcu, temperatura na zewnątrz w ciągu
dnia wynosiła 22 stopnie.
Sklep internetowy
zadowolenie.pl
objawy: zamiast kamery dostałem aparat fotograficzny, po odesłaniu dostałem
kamerę ale w innym kolorze niż zamówiłem a w dodatku oprogramowanie było od
innego typu kamery, brak było ponadto nalepek gwarancyjnych i musieli przesłać paczkę z właściwym,
od momentu złożenia reklamacji kontakt ze sklepem był bardzo utrudniony,
musiałem kilka razy dziennie dzwonić i przypominać o reklamacji, fatalna praca
działu reklamacji (na maile nie odpowiadali) pomógł mi dopiero pracownik
handlowiec z tego sklepu, dodam, że ani razu nie padło słowo - przepraszamy –
odważnych zapraszam do zakupów w tym
sklepie http://www.zadowolenie.pl/